Wachten - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van FransYvonne - WaarBenJij.nu Wachten - Reisverslag uit Cuxhaven, Duitsland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Wachten

Door: Yvonne Blom

24 Augustus 2014 | Duitsland, Cuxhaven

Dag 30 18 augustus ’14 Rendsburg
Vanmorgen rustig aan gedaan en na het eten douchen etc. Klaverjassen, je moet wat met dit weer . Het regende weer pijpenstelen. S ’middags zijn de mannen naar een internetcafé gegaan om de weblog weer eens te updaten. Sávonds bij de Buizerds 5000 gooien met dobbelstenen. Dat werd weer lachen gieren brullen. Om een uur of 12 de kooi in. We hopen morgen op goed weer.
Droom maar lekker verder.

Dag 31 19 augustus ’14 Rendsburg
We hebben vandaag met de Buizerds afgesproken om half 10, om naar een plaatsje te gaan Flensburg (plensburg). De trein vertrok om 10.09 uit Rendsburg. Het was ongeveer ¾ uur reizen. Het regent nog steeds . Dus regenpakken en paraplu’s mee. Het was wel een aardig stadje met een haven. Kunnen we bootjes kijken. Een oude scheepswerkplaats. Voor de kinderen een workshop bootjes maken. Leuk idee om met de kleinkinderen thuis te gaan doen. De winkelstraat doorgelopen en een beetje geshopt. Nienke heeft nog schoenen gekocht. En toen begon het te hozen van de regen, en zijn we een leuk restaurantje ingevlucht. Een noodgedwongen biertje gedronken en heerlijk geluncht. Sávonds hoefden we dus niet meer zo uitgebreid te eten. De kaasjes en worstjes moeten ook op en Up is Up zou Nienke wel zeggen. Sávonds geklaverjast met z’n drieën. En on 12 uur de kooi in. Morgen weer regen en wind. Dus dat wordt zeker nog een paar dagen hier verwaaid liggen. Slaap lekker (klinkt zo gezellig die regen op het dak).
Dag 32 20 augustus ’14 Rendsburg
Eerst maar eens een lekker ontbijtje van Frans. En wat gaan we vandaag doen? Mijn plan is om naar de kapper te gaan. Een kleurtje er in en een stukje er af. Ik loop nu voor gek. Kom ik daar hebben ze geen tijd. Dan maar kleur bekennen (grijs)!! Ga thuis wel weer bij mijn eigen kapper. De mannen zijn weer naar het internetcafé kijken of Wi-Fi het daar doet. Hier in de haven is het naatje. We weten gelukkig niet wat er allemaal in de wereld afspeelt. Ik denk dat je daar niet blij van wordt. Sávonds hebben we een afscheids diner van Niek gegeten. Bij de Thai. Het was supergoed en voor 5 personen voor maar 63 euro. Hoe kunnen ze het er voor maken. Morgen om 10 voor 9 vertrekt de trein van Niek. We hebben om 8 uur palaver. Kunnen we Niek niet uitzwaaien. Maar als we mazzel hebben, rijd hij net met de trein over de brug, en varen wij er onderdoor. Lijkt me zo leuk. Leuke foto’s daarvan maken. Maar op dit moment is ie zijn tas aan het pakken. Jammer dat ie weg gaat. Maar hij heeft er ook niets aangehad. Een dag gevaren en de rest in de haven van Rendsburg gelegen te verregenen. Jammer voor hem en ook voor ons.
Truste
Dag 33 donderdag 21 augustus ’14 Rendsburg Cuxhaven
De wekker ging om kwart over 7. Bakkie thee gemaakt. Niek heeft zijn broodjes voor onderweg gesmeerd. Het palaver was om 8 uur. En om half 9 de trossen los. Het was echt bokkoud. In het begin van de vakantie hebben we de hele dag in korte broek en hemdjes gelopen en vandaag hebben we een T-shirt, schipperstrui, spijkerbroek, zeilpak, handschoenen, laarzen en twee mutsen over elkaar aan. Niet normaal. De rit vandaag is 53 mijl. Normaal doe je daar 11 uur over, incl. de sluis (als je mazzel hebt) Maar vandaag hebben we er 9 uur over gedaan. Na de sluis over de Elbe, hadden we stroom mee. We hadden een SOG snelheid van 10.3 knopen. Het ging als een tierelier. In de sluis van Cuxhaven was het nog even spannend. Er ging een groot vrachtschip voor ons de sluis in, maar liet zijn schroef aanstaan de eikel. Er waren een stuk of 4 boten van onze groep die tegen de stijger op knalden. Wij hadden gelukkig geen last. Eenmaal in Cuxhaven aangemeerd, hebben we een wijntje gedronken en gegeten bij de Buizerds. De regen kwam weer met bakken uit de lucht. De kachel hebben we ook nog even aangehad. Om half 10 lagen we in de kooi. We waren behoorlijk rozig van de wind en regen. Morgen weer een nieuwe dag.
Trust.
Dag 34 Cuxhaven 22 augustus ’14
Lekker uitgeslapen, gedoucht en gelijk de badkamertjes schoon gemaakt. Frans heeft met jerrycans de diesel bij gevuld. Hij zit nu nokkie vol. Ik heb de weblog weer bij gewerkt. Om half twee zijn we met een stuk of 20 personen van Ocean People een strand wandeling gaan maken. Onderweg een bakkie en een hapje. Wij zijn toen een andere route terug naar de boot gelopen. Volgens sommige korter. (dus niet). We moesten nog wat boodschappen doen voor aan boord. De kasten beginnen leeg te raken. Ik denk dat het een wandeling van 10 km was. En geen winkel te zien. Wel blaren op mijn voeten. Aan boord met m’n voeten in een bak koud water gezeten. We waren een beetje kapot van de wandeling. Even tukken, en dan komen de Buizerds kapucijners met uitgebakken spekjes bij ons eten. Na het eten nog twee potjes geklaverjast en dan de kooi in.
Slaap wel. (of niet)
Dag 35 Cuxhaven 23 augustus ’14

• 24 Augustus 2014 - 10:05

JJ :

Mooie verhalen, veel plezier nog!

Groetjes Marijke & Jacob Jan

• 24 Augustus 2014 - 10:17

Sandra,Armand, Aimee:

Balen van het weer! Maarrrrr wel weer een mooie trip gemaakt!
    Genieten dus!!! Aimee en ik hebben nog 1 weekje vakantie...gaan ook aftellen. Ze gaat dan naar groep 6 en is al een heel dametje te worden, met praatjes en al. Als we gaan shoppen weet ze ook precies wat ze wel en niet wil (eindelijk!).kortom pre pubertje...hihi
    Deze week wordt het weer hier wat beter, maar ook wij hebben snertweer gehad.
    We gaan ook nog even genieten. Dikke kus.

• 24 Augustus 2014 - 10:53

Gerrie Plas:

Prachtige verhalen weer blommie.
    Wij hebben bij Piet Paulusma nu goed weer voor jullie besteld.
    Groetjes aan de hele bemanning en goede vaart!!!!
    Wij moeten er niet aan denken brrrr.

Liefs de Plasjes

• 24 Augustus 2014 - 11:22

Mariannegelders.:

Zo ben weer helemaal bij gelezen.Nou het weer is hier ook alleen maar regen en nog eens regen en s avonds heb ik al een keer een uurtje de kachel aan gehad.En zo te horen is het bij jullie ook niet best.
    Ja die knop hebben ze nog niet uitgevonden en dat is maar goed ook,t zou een zooitje worden.
    Ik wens jullie nog een fijne vaart en vooral beter weer!!!
    groetjes Marianne

• 24 Augustus 2014 - 11:50

Rob En Marga:

Lieve schatten,

Wat ontzettend jammer van al die regen nu. De volgende reis moet toch echt naar Portugal zijn en misschien de Middelandse Zee daarna.

Heel veel liefs,
    Rob en Marga

• 24 Augustus 2014 - 13:00

Wim Heijnis:

Ik pijnig m'n hersens om het gevoel terug te halen hoe het is en voelt als het regent, maar lukt niet helemaal.
    Daar staat tegenover dat we dit jaar al 18 euro hebben uitgegeven aan zonnebrand en aftersun, zo zie je maar weer, niets is volmaakt, maar toch Viva Portugal.
    Behouden thuisvaart en groetjes van hier. Wim en Sophie

• 24 Augustus 2014 - 20:48

Ali:

Lieve schatten,
    Nog heel veel sterkte en behouden vaart. We volgen jullie op de voet.
    Met t weer ff door bijten helaas word wel weer mooi verhaal. Bij ons is ook alles anders gegaan.Zou ook Portugal worden....
    Jaap gaat vooruit denken dat we half sept. zelf boot op kunnen halen na ned.
    dus komen we straks bij jullie weer langs..... Ook gezelli weer toch.....
    Jaap en Ali

• 26 Augustus 2014 - 11:40

Gerda EnWout:

Hallo schippers, geweldig mooie verhalen. Jammer van het weer maar ook hier zit je de dubben kachel aan of niet. Hoop dat het weer opknapt (hebben wij het misschien ook) en vooral nog een goede en fijne vaart.