188 mijl - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu 188 mijl - Reisverslag uit Velsen-Noord, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

188 mijl

Blijf op de hoogte en volg

15 Augustus 2012 | Nederland, Velsen-Noord

Dag 31 maandag 13 augustus 2012.

Vandaag is Eveline jarig de kleindochter van frans (ook een beetje van mij)
We hebben geprobeerd te bellen maar ze waren onbereikbaar dus vanuit Cherbourg van harte met je eerste verjaardag!!
Jammer dat we er niet bij kunnen zijn.
Vanmorgen heb ik eerst boodschappen gedaan, weer hilarisch ik vraag aan een Francese de weg naar een supermarkt, ik versta er niets van , maar met handen en voeten kom je er ook.
Ik loop verder , hoor ik getoeter, en kijk om, is het die Franse vrouw.
Ze gaf me een lift naar de supermarkt en vroeg of ik frans sprak waarop ik antwoordde alleen papa fume une pipe. ze la g in een deuk.
Maar ik kwam wel met boodschappen thuis!
De mannen hadden ondertussen getankt.
Het palaver was om half een en om 13.00 uur vetrokken we naar Duinkerken een tocht van 188 mijl een uur of 30 varen met een gemiddelde snelheid van 6 knopen is dat best snel.
De eerste uren fantastisch zeilweer wind 3 a 4 zzw 1 a 2 knopen stroom mee!!
Tot 22.00 uur gezeild en toen was de wind op dus verder op de motor stroom tegen.
Om 24.00 uur gaan we wachtlopen, Niek om 24.00 uur naar bed tot 03.00 uu,Frans tot 06.00 uur en daarna heb ik een paar uur geslapen.
Tussendoor nog zuurkool gemaakt en veel tussendoor hapjes gemaakt om wakker te blijven.
Onderweg kwamen we een grote douaneboot tegen.
Drie boten van Oceanpeople werden aangehouden en gecontroleerd, ik moest van Frans in het vooronder blijven vanwege mijn gevaarlijke uiterlijk!!(ha ha)
Wij waren de vierde boot maar ze zagen op grote afstand al dat bij ons alles ok was en sloegen ons over.
Maar met radar en AIS aan zie je een hoop.
Uiteindelijk na 26 uur varen de haven van Duinkerken ingevaren.
De boot schoongespoten en de andere boten geholpen met aanmeren.
De buren Diana en Kees kwamen een borreltje drinken hadden lekkere kaasjes en noten mee.
sÁvonds wilde we uit eten gaan maar alles was vol.
Dus thuis gekomen de kaasjes en de toatjes op tafel, Marianne een andere buurvrouw had nog een schaal met sla dus we zatenweer gebeiteld.
Later kwam Ali van de Bull nog een bakkie doen, de mannen zijn toen naar bed gegaan, maar voor ons werd het toch weer laat.
Slaap ze.

  • 15 Augustus 2012 - 13:43

    Marga:

    Ahoy bleu wavers, even door bikkelen zeker.Ja yvon je ziet met je spanbroekse charmes en ledermaten kom je een heel eind.
    Even niet dineren is ook geen ramp met alle lekkernijen die nog in het vooronder liggen.
    nu de laatste loodjes hopelijk is het weer als jullie weer thuis zijn nog zoals het nu is echt zomers.
    Groetjes Marga.

  • 15 Augustus 2012 - 15:59

    Wim En Sophie:

    We hebben jullie vreet en drinkreis gevolgd en hebben uitgerekend, dat wat jullie in de afgelopen weken naar binnen hebben gewerkt je voor een groot gedeelte de hongersnood in Afrika kan oplossen.
    Binnen kort komt Tu Tu naar Nederland, ik zal al jullie telf. nummers en e.mail adressen aan hem doorgeven, dus alle kans dat er van zijn kant voor jullie niet z'n prettig bericht komt, maar eigen schuld, dikke bult.
    De reden dat de boot vrij snel loopt is niet omdat jullie zo goed kunnen zeilen, maar door de geproduceerde darmgassen wordt het drijfvermogen groter, dus heel simpel te verklaren .
    Yvonne pas op als je binnen een sigaretje opsteekt !
    Goeie reis verder en behouden thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Velsen-Noord

Zeiltrip naar de kanaaleilanden 2012

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2012

De laatste dag

21 Augustus 2012

IJmuiden

21 Augustus 2012

Scheveningen

21 Augustus 2012

Roompot

21 Augustus 2012

Zeebrugge

Heeeeerlijk!!!

Actief sinds 19 April 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 29892

Voorgaande reizen:

22 Juni 2015 - 28 Augustus 2015

Seine Bay 2015

14 Juli 2014 - 29 Augustus 2014

Baltic cruise 2014

29 April 2013 - 30 Augustus 2013

Zeiltrip Blue Wave 2013

19 Juli 2012 - 22 Augustus 2012

Zeiltrip naar de kanaaleilanden 2012

Landen bezocht: