Vis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu Vis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Vis

09 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 22 4 augustus 2012

In de haven van Pampoil wakker geworden.
De avond hiervoor zijn we naar het havenfeest geweest en een hapje gegeten. In de boot gekropen en klaverjassen. Het is de laatste tijd janken met de pet op voor Niek en mij.
Dus het werd weer laat.
Maar dan slapen we allemaal wel lekker.
S’morgens had Niek de vlieger uitgepakt, en zijn we met zijn allen naar het strand gegaan.
Het was eb dus lagen er heel veel bootjes op het droge.
Dan maar naar het alternatieve zwembad in zee. Daar heb ik nog een tijdje voor zeehond
gespeeld. Bok koud water, maar wel lekker. De vlieger kwam de lucht niet in, inpakken die handel en een strandwandeling gemaakt. De mannen st. jakobsschelpen gegeten. Frans en ik nog een portie oesters. De markt overgelopen, daar lopend begon onze lever weer te prikken.
Een flesje wit bestelt. Kwam er een stortbui opzetten, waren we verplicht om nog een flesje te bestellen. Het is afzien. Dus weer tijd voor een kleine siësta. Op de kade staan allemaal bandjes met Keltische muziek. Doedelzakken moeten ze verbieden.
S’avonds weer een kaartje leggen, nu hadden we gewonnen!!! Ha, ha. Morgen om half negen palaver.

Slaap zacht en tot morgen!!!

Dag 23 5 augustus 2012

We verlaten om 09.00 uur de gezellige haven, het is hoogwater en de sluisdeuren staan open
Waar 6 uur geleden nog alleen maar zand was staat nu 10 meter water.
Na een uurtje zeilen met de stroom van 2,5 knopen tegen gaat de stroom mee staan.We halen het grootzeil weg en varen alleen nog met de high aspect fok verder want we gaan de paravaan lanceren!! En daar voor moet je ongeveer 4kn varen. Na twee uur nog niets gevangen te hebben geven we de moed op en piepen we de haven van St.Quay Portrieux in voor een biertje en een maaltje mosselen, maar omdat de restaurants pas om 19.00 uur open gaan wordt het een uitsmijtertje van Yvonne.
Om 20.00 uur vertrekken we naar Binic waar we om 21.00 uur bij hoogwater naar binnen kunnen, weer en haven met een festival en tot 01.00 uur hard rock optredens maar dat deert ons niet want om 24.00 uur hebben we een taart(je) met kaarsen, slingers en een cadeautje voor Niekie want hij wordt vandaag 58 jaar dus om 02.00 uur met een of twee glaasje op naar bed.

Tot de volgende keer.

Dag 24 6 augustus 2012

Lekker uitgeslapen een beetje rond gewandeld in de feestelijke haven een oestertje en een mosseltje geproefd en aan de oude lokale spelletjes meegedaan.
S ávonds Gezamenlijk eten op de stijger Yvonne had hete balletjes gemaakt met stokbrood een witte wijn, dat ging er in als koek in tijd van een mum waren alle 60 ballen op.
Dag 25 7 augustus 2012

Vanmorgen om 10.00 uur palaver
Het nieuws was weinig wind en niet te vroeg in St. Malo aankomen
We kunnen pas om 21.00 uur door de sluizen.
We hebben met alleen een gereefd fokje gevaren zodat de mannen konden vissen.
10 makrelen gevangen dus totaal 13 makrelen aan boord!
Frans heeft ze schoongemaakt maar Guus kon dat niet aanzien en wil ze ook niet opeten.
Hij was daar emotioneel zo van in de war en moest nodig weer een tukkie doen.
Om half zeven de motor gestart en op naar St. Malo.
We hebben heel rustig gevaren maar kwamen toch nog veel te vroeg in St. Malo aan.
We mochten niet ankeren van de haven meester dus hebben we maar wat rondjes gevaren.
Om 21.00 uur precies gingen de sluisdeuren open eerst moest er een groot vrachtschip in en toen wij met 30 boten er achter aan.
De landvasten moest je aan een touw vastbinden en werden dan hoog boven je vastgemaakt door het sluispersoneel.
Om kwart voor tien lagen afgemeerd aan de kade van het oude deel van St. Malo

Dag 26 8 augustus 2012

Normale tijd opgestaan Guus zijn auto stond geparkeerd vlak bij de boot in St. Malo.
We zijn met zijn vieren naar het eiland Le Mont Sant Michel gegaan, wat een mensen komen daar naar toe bus ladingen vol.
De auto daar geparkeerd en met een shuttle bus naar het eiland.
Het is echt prachtig om te zien heel veel trappen en heel veel mensen.
Daarna nog een rondje om het eiland gelopen tot onze enkels in de modder!
Lekker windje erbij 25 graden helemaal goed.
Langs de kust terug en in Le Vivier mosseltje gegeten via de supermarche terug naar de boot.
Bij de boot aangekomen zat er een buurjongen bij de buren in de mast, gelijk gebruik van gemaakt en gevraagd of hij ook bij ons de mast in wilde om een nieuwe val voor de spinakerboomlift aan te brengen, hij vond het prachtig en heeft ook nog foto’s gemaakt.
S avonds de buurt onveilig gemaakt een terrasje gepakt op het plein.
Veel kunstenaars en muziekanten super gezellig.
Thuis nog wat verse paté een kaasje en een meloentje met parma ham met een heerlijk glas chablis erbij deze dag kan niet meer stuk.

See You

• 09 Augustus 2012 - 17:12

Melaniw:

Hey oude zeebonken!!,zo te lezen vermaken jullie je prima!!, geniet ervan..liefs Kick Peter en Melanie.

• 09 Augustus 2012 - 17:26

Marianne Gelders:

het leven is 1 groot feest veel plezier hoor!xxx

• 09 Augustus 2012 - 17:49

Sandra,Armand En Aimee:

He bah, wat klinkt dat naar allemaal!
    Niet teveel vis eten hoor....Lekker!!!
    Hier is het ook weer aardig weer , graadje of 23....
    Lekker dus. Armand weer begonnen en hij baalt omdat de 2 meiden nog vrij zijn....
    Dikke kus van de 3 musketiers uit Voorburg

• 10 Augustus 2012 - 09:42

Johan:

eindelijk een berichtje van je broertje wat hebben jullie een zwaar leven ik ben lekker aan het werk en denk hoe onze vakantie was en het was hier heerlijk weer maandag tentoonstelling alles stond er ook van mij RESTONE en ROTEERGIEK werden wij in drie uur tijd gezegend met 50 mm water toen werd bijna alles afgelast wij bleven natuurlijk gewoon staan en er kwamen evengoed wel mensen voorbij.dinsdag is het weer alleen maar beter geworden Ik heb echt met jullie te doen zoveel water rondjes varen kaarten drinken uit eten en dan die mosselen en dat geluid als je mosselen eet en op de achtergrond doedelzakken dit is heel zwaar ik hoop dat jullie nog veel plezier hebben met z'n alle.(dit heet slap teuten maar ik lees dat jullie echt genieten)

tot ziens je broer en zwager

• 10 Augustus 2012 - 13:32

Marga:

het francofielen, gelukkig weer wat tekst ontvangen ik begrijp dat de opoffering groot is maar het lukt redelijk.cultuur gastronomie en zon het ontbreekt jullie aan helemaal niets.
    Vandaag afscheid van jullie derde matroos hopelijk komt hij thuis weer snel in het ritme zonder alle luxe geneugtens des leven waar jullie hem in gedompeld hebben. het is hier nu ook zonnig en de hockey
    heren hebben met 9-2 gewonnen van GB. die zit vast in de pocket. vanavond de dames en dan morgen
    nog de heren, we hebben ook nog kans in de estafette de medailles lopen goed binnen.
    Wens jullie een prettige voortzetting en hopelijk weer tot mails.