Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van FransYvonne - WaarBenJij.nu Schotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Schotland

Door: Yvonne

11 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

5 juli ’13

Vanmorgen om 7 uur ging de wekker, een uur te vroeg. Frans was een beetje in het wartje.
Dus de wekker een uur vooruit en weer lekker tukken.

Ik wil ook nog even op afgelopen weekend terug komen. Er zijn nog wat familieleden langs gekomen in Scheveningen om ons uit te zwaaien. Sandra en Aimee, Melanie en Peter vrijdag
en Guus en Marga zaterdag. Zondag toen we de haven uitvaarden kwamen Edith en Wim met de Griekse hond Onassis uit zwaaien. Dat was heel bijzonder en lief.

Dus vanmorgen om 8 uur het bed uitgekropen, Niek had het uitgebreide ontbijt verzorgd. Het is zijn laatste dagje hier. Om 9 uur gaan we met de bus naar New Castle, een tocht van anderhalf uur. Zo zie je nog eens wat. Daar aangekomen een bakkie koffie gedronken, en naar een prachtig concert van een straatmuziekante geluisterd. Ze speelde op een elektrische viool. Klonk heel goed. Nog even gewinkeld. Naar een biologische markt geweest en een Indian curry gekocht. Geluncht, biertje gedronken. Niek naar de metro gebracht. En wij hebben de bus naar Amble terug genomen.

Langs de ijsshop ijs eten en internetten.
Vanavond hebben we een steigerborrel en een barbecue in de haven

See you to morrow.

Ps. Leuk de reacties van jullie. Morgen op naar Schotland.

6 Juli

Na een avond barbeknoeien en wijnen, moesten we weer vroeg op appel.
De tocht naar Eyemouth begon om half zes in de ochtend.
S’morgens was er weinig wind, maar in de middag kwam er een storm melding en hadden we een wind van 6/7 bft. En eenmaal in de haven aangelegd soms nog iets harder.
We lagen in een vissershaven, met de landvasten aan de kade vast. Maar het verval was zeker 3 meter, dus was het wat puzzelen met de lengte van de landvasten.
Marousja, jij had de dag van je leven gehad. We konden de zeehonden uit de hand voeren in de haven. Er waren er genoeg onderweg, en ook heel veel papagaaien duikertjes. Schattige beestjes. De was op de hand gedaan. We hadden geen elektriciteit. Dus s’avonds een boek

lezen en een sudoku maken. Ze zeggen altijd, als het stroom uitvalt, dan worden de meeste kindjes gemaakt. Dus vroeg naar bed en morgen om 7 uur palaver en om half 8 vertrekken.
Ps. Het is weer stralend mooi weer.

A jol parasol!!!

7 Juli

Na het palaver de lijnen losgegooid en op naar Edinburgh.
Het was een prachtige dag, niet zoveel wind. Dus maar een stuk de zee opgegaan en daar wat wind gaan zoeken. Niet dus. Het uitzicht vanuit zee naar het vaste land is prachtig. Veel rotsen. Een rots zat vol met Jan van Genten met jongen. Duizenden! En tekeer gaan.
De rivier op naar Edinburgh was ook prachtig. Voor het aanmeren zijn we onder twee bruggen van 44 mtr hoogte gevaren. Een was een gigantische metalen brug. Bij aankomst stond de havenmeester met wat van zijn personeel ons op te wachten met whisky en cake. Je voelt zeker al nattigheid. De hele bende had zich verzameld op en bij onze boot. Eerst een paar whisky’s en toen de flessen wijn etc. op tafel en de nodige hapjes. Ik heb geen idee hoe laat het geworden is. Maar het was onwijs gezellig.

8 Juli

Frans was al redelijk vroeg zijn bed uit. Ik pas om half elf.
Ontbeten, gedoucht en toen met bus 43 naar Edinburgh.
Paul en Yvonne en kids van Ocean People gingen ook met ons mee de bus in.
Daar een site seeing bus gepakt. Een prachtige dubbeldekker, gewone bussen zie je daar bijna niet. Als we wat wilden bezichtigen dan van de bus af. Je ziet dan in een sneltrein vaart de belangrijkste culturele dingen. Fish en Chips gegeten. Dat hoef ik dus niet meer. Was niet te pruimen. Heel erg vet. Om 6 uur bus 43 gevonden na een zoektocht van drie kwartier.
Onze medereizigers Anton, Nienke, Albert en An gingen ook mee terug naar de haven.
De mannen hadden een klein Schots vlaggetje gekocht om in de mast te hangen.
Dus dat werd onderbroekenlol in de bus. Sommige mensen wilden er niet bij horen. Jammer dan. Boodschappen gedaan. Een overheerlijke curry met rijst en sla gemaakt. Bonno Bonno.
Frans is nu de W-points aan het zetten op de plotter. Straks nog even tv. Kijken of iets lezen
Morgen weer met de bus en trein naar een golf resort St Edward waar Frans ooit eens met Stef geweest is. Lijkt me wel leuk.

Ont moan

9 Juli

Vandaag zaten we al om kwart over acht in de bus. Ik heb nog nooit zo veel en lang in een bus en trein gezeten. Weer naar Edinburgh om een sim kaart en een dongel kopen. Kunnen we wat makkelijker e-mailen etc. Het is een hele bevalling geweest, maar het is gelukt!!
Alles geïnstalleerd, dan moet het toch goed komen.
De trein naar st Edward genomen. Daan de beroemde golfbaan bezocht. Nog wat afslagen beken, geluncht en even naar het strand gegaan.
Dat was wel heel lekker, want het is hier blaf heet.
Weer terug naar Edinburgh gegaan. De eerste de beste Mc donalds in om te kijken of de mail het doet. Terug naar de boot. Bij Diana en Kees nog een overheerlijk koud biertje gedronken.
De was gedaan, diesel bij gevuld. (ging niet helemaal goed, een kleinigheidje hou je).
Dat was het zo’n beetje voor vandaag.
Veel gedaan dus. We hopen dat alles goed met jullie gaat, en dat jullie net zulk mooi weer als wij hebben.
Adios amigo’s.

• 12 Juli 2013 - 12:53

Marja:

Hoi hoi sailors,

Goede wind :-) en behouden vaart! Heeft Frans al een kilt gekocht?
    Hier is t ook vakantie. Zonnetje laat t weer afweten, ook op vakantie zeker :-D.
    Tot lezens!!

• 13 Juli 2013 - 00:50

Peter :

hi guys

ik zie dat jullie erg genieten en het zij jullie gegund, Op de een of andere manier reis/geniet ik met jullie mee. !

het doet mij overigens goed te zien dat jullie de meeste lol op het land beleven(hihihi)

Yvonne jouw reisverslag zou zo in een boek kunnen(mischien een ideetje?). keep up the good work!!

groetsss

PeterS