Nog een paar dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen

Door: Frans

20 Juni 2013 | Nederland, Amsterdam

Aloha allemaal,

Onze motor draait, gelukkig, weer als een zonnetje
Nu de bevoorrading ook bijna gereed is worden we toch een beetje nerveus.
Als het weer een beetje mee werkt vertrekken we woensdag of donderdag naar Scheveningen waarna we zondag 30 juni vertrekken
De eerste drie dagen varen we aan een stuk door naar Hartlepool aan de Engelse oostkust
Totaal 255 zeemijl koers tussen de 295 en de 315 graden
De eerste nacht na zo'n 53 mijl kruizen we de shipping lane naar het noorden en 12 mijl verder de shipping lane naar het zuiden.
Vervolgens tussen de zandbanken door via Hammond Knol naar het noorden daarna kruizen we de drukke rivier de Humber en varen we langs de krijtrotsen naar Whitby dan nog een windmolenparkje en dan zijn we er.
Geschatte tijd tussen de 40 en 50 uur

Tot dan

Frans en Yvonne

• 20 Juni 2013 - 23:29

Melanie:

Mooie datum om te reizen..Enjoy!!! Liefs

• 21 Juni 2013 - 10:50

Manon:

Hoi Buurtjes,

Wat spannend allemaal! Heel veel plezier en goede reis!!!

knuffel van ons allen

• 21 Juni 2013 - 18:00

Ruud En Francis:

Hoi lieve vrienden, goede reis en dikkenkussen uit het zonnige zuiden van ons allemaal xxxx

• 21 Juni 2013 - 20:34

Wim:

Gaan er nog matrozen mee?
    Wellicht zwaaien we jullie uit in scheveningen.
    voor nu groetjes van wim en edith uit oostenrijk

• 01 Juli 2013 - 21:46

Peter :

hi guys (sorry hoor maar na 2 weken miami spreek ik dus nederlands met een engels accent he) gelukkig gaat jullie reis naar engeland dus dat betekent dat we elkaar na een tijdje weer beter verstaan!

have fun enjoy your trip and be safe!!!

raise the flag ship ahoy steady as she goes and there she blowsssss (ore somthing)

your dutch/american friends

peter and wilma

• 24 Juli 2013 - 15:15

Marga:

Hej zeevaarders, treffen jullie het met het weer, volgens mij is het nog steeds prima.
    Hier ook trouwens iedereen piept nu weer dat het te warm is, maar her en der regent het een beetje of in Limburg heel veel dus is er wat verkoeling.
    Nog gefeliciteerd met jullie broer en zwager, die was maandag de hele dag jarig.
    Guus is overdag geweest want hij had vrij genomen.
    Geen monsters aangetroffen begreep ik, in de schotse meren.
    Of bleven ze bewust onder water bij nadering van de alcohol vloot.
    Fie heeft gisteren haar nieuwe knie gekregen, en mocht vanochtend al proberen om erop te staan.
    Hopelijk kan ze voor het weekend naar huis.
    Raymonde heeft nog vakantie dus die zit in de support.
    Amsterdam is heerlijk rustig nu iedereen op vakantie is.
    We zijn verleden week naar de 4 daagse geweest in Nijmegen.
    Een ongekend feest was ook wel warm voor de lopers,
    maar ze zijn er wel tegen aan gegaan.
    genieten jullie maar lekker en tot mails.
    Groeten uit Amsterdam Marga.

• 01 Augustus 2013 - 12:46

Marga:

Ahoy bleu wave, hoe gaat het, ik begrijp dat jullie nog geen honger en dorst lijden.
    Leuk dat jullie ook aan de wal Engeland een beetje verkennen.
    De warmte heeft wederom Nederland is zijn greep. en de voetballers mogen nu ook in de wedstrijd drink pauzes inlassen.
    Vast voor in het vooruit als jullie terug keren naar Amsterdam, er is van alles veranderd in de vaarroute op de Noordzee.
    Is jullie waarschijnlijk wel gemeld, maar toch goed om te weten als jullie huiswaarts keren.
    Afgelopen nacht is er van alles omgezet op zee, vaarroutes en de hele meuk.
    Wens jullie wederom veel plezier, en tot snel.
    Groetjes Marga.