We gaan er vandoor!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu We gaan er vandoor!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

We gaan er vandoor!!

Door: Frans

28 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Aloha,

Hierbij het routeschema van ons reisje om Engeland.

De eerste etape van 3 dagen en twee nachten brengt ons een goed eind op weg naar Schotland 247 Mijl in 50 uur.
E.e.a. is gebasseert op de geschatte gemiddelde snelheid van 5 mijl per uur, normaal gesproken is dat geen probleem.
Na een week hebben we Edinburgh bereikt en daar zijn we al eerder geweest (toen Stephan nog wilde haren had)
Daarna nog een stukje noordelijker waarna we bakboord uit naar Inverness varen en we het Caledonisch kanaal volgen.
Grofweg doen we daar ook een week over.
Na 3 weken hebben we dan de westkust bereikt
Weer een week verder en links en rechts wat whiskey te hebben geproefd varen we richting Ierland waar we na 5 weken varen 2 dagen blijven.
Vervolgens varen we zuidwaarts via het eiland of Man naar de Engelse zuid west kust.
Nog meer naar het zuiden tot bij lands end en dan weer bakboord uit naar Falmouth Cornwall
Met om en om een dag varen en een dag de omgeving verkennen vervolgen we de zuidkust naar Cowes waar we weer 2 dagen verblijven.
Tot slot zijn we na 8 weken weer terug in Zeebrugge dan nog ff naar huis waar we eind augustus weer denken te zijn.

We horen graag jullie reacties

Groetjes
Frans en Yvonne

• 28 Mei 2013 - 19:31

JJ:

Dat klinkt als een mooie route!
    Veel plezier.

• 28 Mei 2013 - 21:03

Edith:

Wat een geweldige trip!!

Goede reis en gezond weer thuis.
    Groet van wim en edith

• 29 Mei 2013 - 12:37

Rick:

Nou luitjes, een hele goede reis.
    Jullie plannen zier er weer geweldig uit, heel veel plezier en geniet er maar van en gezond weer terug.
    Frits en ik blijven jullie weer volgen.

• 29 Mei 2013 - 20:05

Peter:

lieve vrienden
    Het lijkt me een prachtige reis, maar ik heb een aantal vragen; kun je er niet met de trein komen? Ze hebben toch een chunnel aangelegd? Of is die alleen bestemd voor figuren als ik die al misselijk worden op het pontje bij Watergang ? En stel dat het gaat waaien?(o nee dat mot)
    anyway, behouden vaart en ik zal jullie wederom volgen en van deskundig commentaar blijven voorzien

scip ahoy en nou tabeh dan of zo

Peet

• 29 Mei 2013 - 20:38

Rinske En Paul:

Vanuit de Cote d'Azur heel veel plezier en behouden vaart

• 29 Mei 2013 - 20:51

Ruud En Francis:

Hoi lieve vrienden, dat is een mooi reis (je) ziet er goed uit. Wij gaan jullie natuurlijk volgen.Goede reis (maar we zien elkaar nog)
    Gr. Ruud en Francis

• 03 Juli 2013 - 21:46

Maggy:

goede reis we volgen jullie ook schipper ahooi groetjes ben en maggy

• 08 Juli 2013 - 14:23

Marous: