Ha,ha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu Ha,ha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Ha,ha

04 Augustus 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 19 woensdag 1 augustus 2012

Vandaag marktdag in Trequier met de mannen een rondje over de markt gelopen
Guus heeft 9 harde spicy worstjes gekocht voor vanavond lekker stinken naar de knoflook.
En we hebben heerlijke paella meegenomen met kip div soorten vis en schaaldieren.
Flesje wijn erbij wie doet ons wat?
De dinghy opgetuigd de motor erop gezet met het kraantje van mijn moeder .
Foto’s zijn gemaakt mam.
Zeiknat kwamen ze terug, er kwam een golfje van achter naar binnen.
S’Avonds was het feest op het marktplein met div soorten muziek o.a.(doedelzakken) moeten ze verbieden en veel schotse bandjes.
Grote biertent erbij en wij waren zoet.
Thuis gekomen nog tot 2 uur gekaart. Frans en Guus weer ingemaakt (ha,ha,)

Dag 20 donderdag 2 augustus 2012

Kort nachtje

Om 07.00 uur op om 07.30 uur palaver en om 08.00 uur vertrekken .
De prachtige rivier La Corne gevolgd naar Petit Pen aar Guezec.
Het was heerlijk zeilweer hij ging als de brandweer.
Om ille de Brehat heen de rivier la Gouda op richting La Chambre weer een prachtige omgeving.
Het ankeren ging niet helemaal goed het stroomt hier 2,5 knopen en het is 10 meter diep dus maar een moring opgepikt.
Dat is ook nog een kunstje om die op te halen maar door de inzet van de inmiddels ervaren crew Guus en Niek prima gelukt..
Om 16.30 uur weer losgegooid en rustig aan naar Paimpol.
Om 19.00 uur staan de sluizen open dus rustig aan de gezellige haven vol bootjes in.
Aardappelen geschild voor de zuurkool met spek en worst.
Nog een of twee biertje op de kade voor de sterke mannen en toen ging het licht uit.

• 04 Augustus 2012 - 12:00

Marianne:

vond het leuk om even te kyken hoe dat ook al weer zat met die kanaal-eilanden.ik schreef toch zo leer je weer eens wat(schooltyd is al wat geleden)enne----toch wel hema worst by de zuurkool? haha nou alsweer veel plezier en groetjes voor jullie xxx

• 04 Augustus 2012 - 15:06

Pepi:

Ik volg jullie belevenissen door toe doen van jullie moeder Tinie in Middenmeer leuk. groeten Pepi

• 05 Augustus 2012 - 10:08

Paul:

Wat kan het leven toch tegen zitten.
    Veel plezier met z'n alle.
    Matroos 1e klasse (hoofd dekschrobber) vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Rinske en Paul

• 05 Augustus 2012 - 22:30

Wim En Sophie:

Hé Yvonne, je deelt je leventje met Frans, dat is al geen makkie, nu heb je een scheepslading met 3 uit hetzelfde nest, top als je ze onder de duim kan houden.
    Kijk uit voor die linkmichels , ze laten je expres winnen met kaarten om je te paaien, onderwijl zitten ze te gniffelen als je de piepers schilt of staat te koken.
    Veel plezier verder en goede reis.
    Groetjes en liefs uit Portugal.

• 06 Augustus 2012 - 16:00

Marga:

Hoye zeebonken, de kaarsjes al uitgeblazen Hebben we toch mooi weer zilver in londen, zeilen dat is weer super nu onze surfer nog die gaat voor goud hoeft niet mee te varen, heeft hem al in de pocket.
    Zit er deze week ook nog erwtesoep in de pan,of gaan jullie weer over op de visjes.
    Wel goed in beweging blijven anders moet het er thuis weer afgetraind worden. Over het weer niets bijzonders veel buien, met bliksem en af et toe hagel en zo dus je ziet vast weer.
    Rustig dagje vandaag en dan morgen weer aan de bak.
    Groetjes en kus Marga.

• 08 Augustus 2012 - 11:10

Marga:

Bonjour mes amis,

Sa va? Op weg naar st. Malo plaatsje zier er leuk uit. Groetjes van mama en ome Nico.
    heb lekker gegeten daar. Volgens mij is dhr. W te P een beetje jalours dat hij zelf niet
    op de bleu wave zit. Gisteren weer goud twee maal en de sneeker pan staat boven in het
    klassement. Is het weer een beetje goed? Wij hebben hier zowaar een zonnetje.
    Niet voor lang geloof ik maar het kan te gek ook natuurlijk. Hoe was de vis gisteren.
    Hebben jullie ze zelf gekieldhaald en opgegeten, of laten jullie de visboer aanrukken.
    wens jullie een lekker dagje toe en groetjes uit amsterdam.
    Marga