Het grote avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu Het grote avontuur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van FransYvonne - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur

Door: Yvonne

15 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 1 zaterdag de 14e

Om half 10 de trossen thuis los gegooid.
Maar dan moet je nog door de klaprozenbrug, dat duurt altijd even. Het regende pijpenstelen 2 uur lang.Maar we zijn on route du solei.
Eenmaal door de sluis en de brug bij Ijmuiden, stond onze lichtmatroos Niek te zwaaien met de Nederlandse vlag. Dat was een heel gave verrassing. Het weer klaarde op toen we de Noordzee op vaarden.
Wel heel veel deining en hoge golven.
Om 3 uur in Scheveningen aangekomen, stonden Peter en Melanie daar. We hebben een lekker drankje en hapje genomen Gezellie.
s'Avonda om 9 uur de kooi in.

Dag 2 zondag 15 juli

Om 3 uur s'nachts de wekker gezet.
Ja het is vakantie!!! Om kwart voor vier de haven van Scheveningen uitgevaren. Het was nog pikkie donker.
We hadden de stroming mee, en vaarden
gemiddeld 7 1/2 á 8 knopen.
We gingen als de brandweer. De Maasmond oversteek gemaakt. Het was daar file varen voor de zee en de containerschepen.
10 uur vanmoren gearriveerd bij de brug en sluis van de Roompot.
Mazzel we konden nog net onder de brug door, vanwege hoog en laag water.
Uit de sluis werden we begroet door een zeehond. Geweldig!! Nog een fender uit het water gescoord. Dus onze dag kan niet meer stuk.
Nu insmeren en lekker bakken in de zon en vooral heel dom kijken.

a dios amigos

• 16 Juli 2012 - 16:02

Sophie:

Geweldig begin van jullie zeiltrip. De zon schijnt. Wat wil je nog meer. Ben benieuwt naar de rest.

• 17 Juli 2012 - 00:12

Rob En Marga:

Geweldig nieuws, lekker varen en ook genieten ook van elkaar .

Wij houden van julie
    Liefs,